تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

آخرین اخبار از وضعیت منطقه؛ نتانیاهو اهداف حمله به ایران را مشخص کرده | زمان حمله اعلام نشده

منابع اسرائیلی از تصویب اهداف حمله اسرائیل به ایران خبر می‌دهند و، اما هنوز حرفی درباره زمان این حمله احتمالی زده نمی‌شود!

آخرین اخبار از وضعیت منطقه؛ نتانیاهو اهداف حمله به ایران را مشخص کرده | زمان حمله اعلام نشده

رویداد۲۴| روز‌ها است که با نگرانی اخبار منطقه، مواضع و اظهارات مقامات از داخلی‌ها گرفته تا اسرائیلی و آمریکایی‌ها را دنبال می‌کنیم. سوال این است که رژیم اسرائیل دقیقا کی و چطور پاسخ عملیات وعده صادق ۲ را خواهد داد؟ بعدش چه خواهد شود؟ و ....
در آخرین خبر، اما یک منبع اسرائیلی به ABC News گفته که «بنیامین نتانیاهو، مجموعه‌ای از اهداف را برای حمله تلافی‌جویانه برنامه‌ریزی‌شده به ایران تصویب کرده است».
این منبع جزئیات بیشتری در مورد اهداف مشخص ارائه نداد و از اظهارنظر در مورد اینکه آیا این اهداف صرفاً نظامی ایرانی هستند، خودداری کرد.
هنوز جدول زمانی برای انجام حملات نیز اعلام نشده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس، اما روز سه‌شنبه به نقل از دو مقام آمریکایی که نام آن‌ها فاش نشد، ادعا کرده بود که «اسرائیل به آمریکا اطمینان داده که در واکنش به عملیات موشکی ایران، به تاسیسات نفتی و هسته‌ای این کشور حمله نخواهد کرد.» در ادامه گزارش نیز آمده بود: «مقامات آمریکایی هشدار دادند که تضمین‌های اسرائیل همیشه قاطع نیست و ممکن است شرایط تغییر کند.»
آنچه احتمال عدم پایبندی اسرائیل به قول عدم حمله سایت‌های هسته‌ای و نفتی را جدی‌تر می‌کند، این است که نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در پیامی ویدئویی، خواستار حمله به سایت‌های هسته‌ای ایران شده بود.
با وجود تقویت گمانه احتمال حمله به مراکز هسته‌ای و نفتی در روزهای‌اخیر، مرور رسانه‌های اسرائیلی این نتیجه را حاصل می‌کند که جدی‌ترین هدف فعلی مراکز نظامی است.
کانال ۱۲ اسرائیل ضمن طرح این ادعا که تصمیم قطعی برای پاسخ به ایران گرفته شده، مدعی ارائه فهرست اهداف پیشنهادی، به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم شد.
براساس این گزارش، یک مقام دولتی نیز به این شبکه گفت تصمیم گرفته و اهداف مشخص شده و الان فقط مسئله زمان مطرح است.
از طرف دیگر آمریکایی‌ها نیز خود را آماده شرایط جنگی در منطقه کرده‌اند و استقرار سامانه تاد در روز‌های اخیر در اسرائیل، بارزترین نشانه این آمادگی است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان